perjantai 14. syyskuuta 2018

Väsyttää ja masentaa

Miten tähän väsymykseen ja uupumukseen ei vaan totu.Se vähäinenkin liikunta on nyt ihan jäänyt kun ei kertakaikkiaan jaksa.Parina päivänä olen pienen alle kilometrin lenkin taapertanut,mutta sen jälkeen jalat on olleet aivan poikki.Aiemmista kerroista poiketen nyt on ilmaantunut neuropaattista särkyä sormiin,kämmeniin,olkapäihin,varpaisiin.Se on sellaista mihin ei viitsi särkylääkettä ottaa mutta se vaivaa päivittäin.Samaan varmaan liittyy myös käsien puutuminen jos esim pitää kännykkää kauemmin kädessä,tai hartioiden jumitus jos on vähänkään jossain staattisessa asennossa.Leikkauspuolen käden jumppaus on jäänyt nyt myös ihan paitsioon ja sen tuntee.Haavaa ja kainaloa kiristää ja aamulla käsi on jäykkä.Pakko siis alkaa taas tehdä säännölliset jumpat  päivittäin.Nuha ja kröhä jatkuu edelleen,alkaa mennä pikkuhiljaa hermo siihenkin.Jotenkin kaikki kiukuttaa ja turhauttaa nyt ihan ylitsepääsemättömästi.Vihaan tätä kaljua, tai ennemminkin harvaa sänkeä/nukkaa jota lapseni kutsuu kätyri kampauksesi.En mä vaan totu siihenkään, peilistä ei katso minä vaan joku muu.

Ainut mistä juuri nyt olen iloinen on FB:n vertaistukiryhmä.Siellä on ihan uskomaton tsemppi päällä ja ei ole asiaa mitä siellä ei voisi kysyä/ihmetellä/purkaa, aina saa vastauksen ,kannustusta ja vahvistusta sille että en ole yksin tämän asian kanssa, että samassa suossa ollaan kaikki mutta siitä suosta kaikki myös noustaan.Siitä on tullut ihan henkireikä.Välillä kun tuntuu tosiaan niin kovin yksinäiseltä.Se on totta että kukaan ei pääse mun pään sisään ja loppuviimein se olen vain minä joka sairastan, ei kukaan muu.Näitä tunteita on usein vaikea edes sanoin kuvailla tai kirjoittaa auki, se tästä ehkä niin yksinäistä tekeekin.Kun tuntuu että elämä on pelkkiä vaivoja ja valitusta täynnä.Juuri nyt on tosi vaikeaa hakea sitä positiivista fiilistä yhtään mistään,toivon todella että se vielä jostain kävelee vastaan,hulluksihan tässä muuten tulee.Mä oon jotenkin ihan kypsä tähän touhuun!Ruoka sentään maistuu taas ruualta ja toiveissa on että CEF ei vaikuttaisi myöskään enää makuaistiin.Nyt pitäs varmaan kaivaa jostain esiin se suomalainen sisu,kiukulla mennään eteenpäin,sitä tämä loppuaika sytoista varmaankin tulee olemaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä tähän kommentti,ilahtuisin siitä kovasti:)

Korjausleikkaus vol 2

Viime viikolla operoitiin uudelleen rakennettua rintaa.Kokoero toiseen verrattuna oli huomattava ja muotokaan ei oikein ollut asettunut ,rin...